مسلمان نشنود کافر نبیند!

  • ۲۰:۱۸

ساعت ده صبح با صدای مامانم بیدارشدم، معمولا هر وقت با گفتن الفاظ محبت آمیز بیدارم میکنه نقشه ی شومی 


برام داره!!


مادر من هم مثل تمام مادران ایرانی گونی گونی هویج میخره واسه بسته بندی ، تریلی تریلی نخود فرنگی و ذرت 


خاور خاور لوبیاسبز ، کامیون کامیون سبزی 


ساعت ده یه چایی خالی داده دستم نشوندتم پای تمیزکردن و بسته بندی کردن هویج و سبزی!


نمیزاشت برم دست به آب!! میگفت از زیر کار در میری !!


ناهارم بهم نداده!


دستام پینه بسته :(


7ساعت یه جا نشستن و هویج خورد کردن وسبزی تمیز کردن گاو نر میخواهد و مرد کهن!!


برام سواله دختران بلاد کفر چگونه به این حجم از اسایش و کار نکردن و توافق با مادرانشون رسیدن؟؟؟


تاحالا دیدین یه دختر خارجی بشینه ده کیلو سبزی تمیزکنه؟؟؟


همین سوال برای نشون دادن ظالم بودنش و اعتراض خویش نسبت به این خشونت علیه دختران ازمادرمم پرسیدم


جوابش درد داشت!


هم درد داشت هم بازوم کبود شد:/


یه چندتا دعامیکنم همراهی کنید ، خیر ببینین


- خدایا احتکار هویج و فلفل وسبزی و نخودفرنگی و سایر سبزیجات را حرام کن!


- پروردگارا به مادران ما رافت و عطوفت عطا بفرما.


- بارالها مارا  در بهشت هم نشین حوریان سبزی خورد کن وهویج پاک کن قرار ده!




  • ۱۷۷
** گُلشید **

آخییی خسته نباشی خواهر:)

 

دقیقا منم همیشه برام سواله چرا این خارجیا دختراشون هیچکدوم اینارو انجام نمیدن:)

دختراشون که هیچ ننه هاشونم این حجم از این کارارو انجام نمیدن:)

اونوقت اینجا هر کی بیشتر از اینکارا انجام بده میشه کدبانو😂😂

به مامانمم اینارو بگم میگه اونا زن زندگی نیستن که بی سلیقه ها😂😂

 

الهییی آمییین:)

اره اونا زن زندگی نیستن!! لابد ما هستیم!

:))


مشکات ..

سلام 

ترشی یادت رفت😐هر چی تو یخچال زیادی باشه رو خورد میکنن میریزن تو سرکه😑😑چقدم حال میکنن با این کارا😂الهییی

سلام

نه یادم نرفت! هنوز خداروشکر فصلش نشده:))

خداروشکر مامانم اهل مربا درست کردن نیس وگرنه بساطی هم بااون داشتیم:)
مشکات ..

مامان من فصل خاصی واسه ترشی قائل نیست.کلاً هروقت حوصلش سر بره ترشی درست میکنه😂

عه؟

والا اگه مامانا خودشون تنها ترشی و اینا درست کنن من اعتراضی ندارم!!

مشکل ازاونجایی شروع میشه خودشون میشن مهندس ناظر ما هم کارگر بینوا:)
امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ

نیت کن، باورکن از لای همین هویج و لوبیاسبزا میتونی حاجت بگیری ها 

نیت گرفتم حالا ان شاالله حاجت گرفتم دیگه خودم هویج ولوبیا میگیرم :)
00:00 :.

:(

:)
افغانی ..

دست چنین مادران رو باید بوسید

تربیت دختران امروز تربیت نسلهای ایندست

کدبانو بودن و اشپزی و ارایشگری  از ویژگیهای خانوما باید باشه ( اون خانوم هر شغلی هم که میخواد داشته باشه)

دم چنین مامانهایی گرم 🌹💚

:) بخدا شما مسلمون نیستین!
غریبه آشنا A

هیچوقت خودتونو با هر کسی مقایسه نکنید!!عه😝😝

الهی من فدای تو و مامانت بشم خب😍😍😍😍

زن اصیل ایرانی یعنی همین....😄😍

احتکار نیست که باید آینده نگر باشی اینا نباشن ظلمه😂

امروز ی کیلو سبزی خوردن پاک کردم شستم با اینکه ازش متتفرررررم😷😷میگم ی دنیا کار انجام بدم ولی ۳ کار انجام ندم!!نمونش همین سبزی پاک کردن😝🤕

 

چرامقایسه نکنیم؟ 

ازهمین مقایسه ها نتایج جالبی بدست میاد:)

(:
افغانی ..

😅 مگه بد گفتم ؟!

مادرها اینده نگر هستن

دلشون نمیخواد دختر شوهر بدن فردا شوهرش ببینه هیچی بلد نیست (چپ راست پول سبزی خرد شده بده . سرهفته ته هفته پول ارایشگر بده. راه به راه پول اتوشویی و خیاطی و فسفود و ... بده  ) بعد به مادره لعن بفرسته !

درود بر مادران اینده نگر💚😊

دخترهم حین تعلیم و تربیت غر بزنه خیالی نیییی😆

توقع شما ازدخترا اینه :

سرآشپز، آرایشگر ، شاغل ، مادر نمونه ، همسر خوب!!

درود بر اقایون کم توقع:)
SUNSHINE 💕💖

آمیننننن

 

 

:)
غریبه آشنا A

موضوع خیلی جالب و مهمیِ که بهش اشاره شد،اتفاقا ی پست در خصوص مقایسه کردن که سرمنشأ توقعات میخواستم بزنم!

ب نظر من خانم و آقا نداره هر کسی وظیفه و نقش کلیدی خودشو ب درستی ایفا کنه سطح توقعاتم بالا نمیره....انتظارای فضایی از هم نداشته باشیم!!

مثلا چه اشکال داره که آقا تو روزایی که off داره تو کار خونه ب خانومش کمک کنه؟!

با این کار میدونید چقدر پیش خانومش جایگاهش عزیزتر میشه،بدون انتظار کمک کردن...

یا مثلا هممون میدونم وضعیت جامعه طوری که شاید تو خیلی از خانواده ها ی نفر نتونه از پس مخارج زندگی بربیاد،خب چه اشکال داره اگه خانم هم بتونه ی کمکی واسه زندگی بیش از خونه داری انجام بده؟!

درسته هم کار خونه برای خودش کم نیست ،هم فعالیت مرد بیرون از خونه واسه دراوردن ی لقمه نون

سخت نگیرید فقط خودتون باشید و تو زندگی مشترک ، ما ، رو متحرم تر من و تو بدونید!

وقتی درک متقابل داشته باشیم بنظرم خیلی راحت میشه از موانع سخت زندگی عبور کرد و آرامش داشت و خوشبخت بود😊

شاد باشید🌹

بامنی؟ 

موضوع چیست؟؟؟؟

برای خانواده برتر ننوشتی اشتباهی؟

ماهیچ مانگاه!

:)
غریبه آشنا A

نه بابا عزیزم 😘 کلی گفتم!!😅😅

مخاطب خاصی ندارم ب هیچ وجه !!ولی انصافاً دلم واسه گفتگوهای این مدلی خانواده برتر تنگ شد😃

آهان!

ازاون لحاظ:)

خب کلام شما صحیح ولی این وسط خیلی به دختر بینوا ظلم میشه


افغانی ..

توقع دارم یه دختر کارهایی که یک خانوم میبایست بلد باشه رو بلد باشه☺

نمیدونم توقع زیاده یا کم!

بستگی داره خب

مادران گذشته خب اکثرا خونه دار بودن تمرکزشون رو تربیت بچه ها و خونه داری  و... بود

الان واقعا نمیشه از یه نفر ادم توقع عالی بودن تو همه چی داشت

اصلا ارایشگر بودن خودش یه حرفه اس ب تنهایی

:)
غریبه آشنا A

هوم!!من که اینجوری فکر نمیکنم🙄

خب تو زندگی هر کسی ی سری از خودگذشتگی ها وجود داره دیگه😁

 

ظلم واسه وقتیه که خوبی کنی و بدی ببینی،اونموقعست که دلت آتیش میگیره....

 

اون وقت ازخود گذشتگی های آقایون چیست؟:)

اره واقعا ، خوبی کنی بدی ببینی خیلی ظلمه
غریبه آشنا A

من که آقا نیستم چی بگم؟!!😅😅

ولی خوبی و بدی رو از بیست فرسخی تشخیص میدما ،یکی هم که برام از خودگذشتگی کنه، دیگه دیگه....😃

 

حالا منظور تو کدوم بخش بود که ب دخترا ظلم میشه؟!بگو شفاف سازی کنم😂

اعتراف میکنم منم یکی برام خوبی کنه حتما باید جبرانش کنم وگرنه همش حس میکنم مدیونشم:)

منظورم اون قسمتی بود که دخترعزیز قصه ما از سرکار میاد خسته بچه هم داره

باید آشپزی کنه بچه داری کنه خونه داری کنه واینا:))


غریبه آشنا A

آخه تو عشق منی😍😍😍

 

خب من الان ب عنوان ی حرفه ای😎(مدیونی فکر کنی از حرفات بُل گرفتم😆😅)آره واست میشکافم مطلبو😂

 

اولاً اینکه اگه بچه کوچیکه نیاز ب مراقبت داره و اینجا اون درک وارد عمل میشه و ،ما، یعنی خانم و آقا ،تصمیم میگیرن که آقا کارای بیرون از خونه رو انجام بده ،خرید مایحتاج زندگی و شغل خودش،مادر هم ب بچه و خونه داری برسه و تو هزینه های زندگی که با وجود بچشون سرب فلک کشیده قطعا...!! دو دوتا چهارتا کنن و اسراف نشه...

همون درک متقابل عزیزم😘😊

خب اگه بازم فکر میکنی توش ظلم موج میزنه بگو تا تیکه تیکه کنم قششششنگ بشکافم مطلبو😂

:)

تقریبا متوجه اصل حرفم نشدی!

خوابم میاد ،ادامه بحث بمونه فرداشب همین موقع:)) 

تخمه هم بیار باخودت:)

غریبه آشنا A

اوف بر من😃

باش فردا قرارمون یادت نره،دیر نکنی منتظرم😆

چقدر دلم میخواست از این صحبتهای خانواده برتری😂

ای ب روی چشم عزیزم تخمه هم میارم قشنگ بچسبه😂

 

بوس بوس لالا عشقم💋خوب بخوابی😍😊

:) شب بخیر 


اسی $

سبزی پاک کردی... تو سوریه که نجنگیدی... 

اخرش هم میره تو شکم خودت..... 

7ساعت سبزی و هویج خورد کردم راحته؟؟

نه اتفاقا من اصلا نیستم تا دست پخت مامانم بخورم.
سکوت شلوغ

اینکه خیلی خوبه هنرمندی:)))))

تازه دستات هم فرز میشه

حالا من هیچی بارم نیست برای درست کردن ی سالاد باید از شب قبلش شروع کنم :)

:)

قبول دارم آدم فرز میشه:)
ارش ..

سلام

خارجی ها همون پاک نشده میخورن

 

خانم اشنا از اون خانم های سیاست مداره که شوهرشون دم به دیقه ظرف میشوره و جارو از دستش نمیفته با زبون مرد زن ذلیل میکنه :)

سلام ، نه بابا!

غیربهداشتیه سبزی پاک نشده که

دقیقا:)
** fateme **

:))))))))))))))

(:
اسی $

مریم هنوز از خر شیطون پیاده نشدی؟ :D

نه!

خرشیطون خوب سواری میده زیرا!!
غریبه آشنا A

چق چق چق...تخمه😂

مهمون داشتیم دیر اومدم😃

خب عزیزم ادامه مبحث شیرین دیشبمون رو بریم😂


جنگ تو سوریه!!😓😓یا مکه مکرمه😂


اووووه😯😯دخترم!ننه فداتشه مکه چند مدل میخوای درست کنی اینهمه وقت ببره....😧😧

ما مهمونم داشته باشیم ب مامانم میگم بذار کارا رو خودم سریع انجام میدم راحت ترم😅تو هم کند نیستی عیب نداره درس میمونی دیگه😘یادم باشه سبزی و هویج و لوبیا سبز و اینا رو ده کیلو ده کیلو بخرم تو اوقات فراغت قشنگ راه بیفتی😂

شما قرنطینه رو رعایت نمیکنید نه؟:)


غریبه آشنا A

سلام سلام همگی سلام😁

به به چشمم روشن شماها اینجا دارید از کی حرف میزنید؟؟!!!!😡😅😂😂

اینا رو باش!!!!😕

بعد از این همه مدت یــــعنی هنـــــوز منو نشناختید؟؟؟!!!😐

اوف بر من😃

مشاور خانواده واسه بهبود روابط ، تو کل فامیلامون منم😜😂


صبر کن ببینم😶

یا مکه مکرمه!!😰

جارو کنه!!!ظرف بشوره؟!!!😰😰😝😂

خدایی تصور کردم اصلا تحمل ندارم ببینم همچین شرایطی رو!!😕

مستر خسته شمام معلومه دیگه حالتون قشنگ خوبه هااااا باز خانم آشنا😡😂

ولی بذار بگم اولا که تا ماشین ظرفشویی هست حیف دستای همسرم نیست؟!!😅

بعدشم مگه من مُردم واسه چی اون ظرف بشوره؟؟؟😃

نه اتفاقا خارج از شوخی من از اونایی هستم که راضی نیستم همسرم حتی واسه کار از خونه بره بیرون....همین که تو خونه سایش بالا سرم باشه و من دورش بگردم بهشت تو مشتمه😃

زن ذلیل هم اصلا دوست ندارم!!این اسم ظلمه از دید من ب احترام متقابل و تفاهم 😊

 

کلا پیش داداش و بابام درس پس دادم و جونم میره واسشون تا حالام یادم نمیاد مامانم منو نصیحت کرده باشه یا تذکری بده در این موارد!! چون خیالش ازم راحته واسه همسرم سنگ تموم میذارم..😅البته ناگفته نماند.سر همین برخوردام کلی حرف میشنوم و کتک میخورم از دخترای فامیل🤕😖

ولی مهم اینه خوشبختی رو با تموم وجودم حس میکنم و خوشحالم این مدلی😃

خوبه نمیگید داداش ذلیلم یا بابا ذلیل!!😏😝

 من خاک پاشونم، خدمت ب اونا وظیفمه😍

 

مریمم رعایت میکنیم عزیزم😘

فقط با عممینا که چند تا خونه ازمون فاصله دارن رفت و امد داریم😷😧

ازاونایی هستی که راضی نیستی همسرت واسه کار هم ازخونه بره بیرون!!

بنظرم اشنا مشاوره دادن به فامیلاتونو بیخیال شو:)

اینکه خانواده دوست باشی و به بابا و برادرت احترام بزاری خوبه 

ولی کدوم قانونی میگه خدمت بهشون وظیفه اس؟؟؟؟؟

ببین اینکه آدم واسه همسرش غذای خوب درست کنه خونه رو محیطی اروم ومرتب نگه داره واسه آرامش جفتشون 

از روی محبت وعلاقه ی دوطرفه نه وظیفه!

لطف و محبت را تبدیل به وظیفه نکن:)

این چه جور قرنطینه ایه؟؟؟

شما با عمتون ، عمه با دایی ، دایی هم با ...

خب این زنجیره ادامه داره!

واسه خودتون میگم اشنا ناقل بدون علامت رو پیشونیش ننوشته من مبتلام تا شما بفهمین

میتونه مثل من عادی باشه و مبتلا و همرو الوده کنه

خانوم لبخند

آخیییی چقده گنا داشتی :((

کامیون کامیون سبزی و پاک کردن و شستن و خورد کردن و بسته بندیش خییییلی درد آوره واایییی یادش میوفتم مهره 3 و 4 کمرم گوششون میکشن :دی

خیلی خیلی!

بالاخره یکی درکم کرد:)
غریبه آشنا A

آره بمونه خونه ور دلم😃خواستم نشون بدم اوج ارادتم رو😅

نه خودشون که میگن تاثیر خیلی مثبت میذاره رو زندگیشون حرفام😂

بگذریم....

فداتشم من که چند روزه دارم میگم درک متقابل!!😕

تو معتقد بودی که ب دختر بیچاره ظلم میشه!!😂

میدونستم ب این بخش واکنش نشود میدی!!وظیفه ی قلبی میدونم و کاری ب قانون ندارم....

قانونی بخوای عمل کنی ی لیوان آب خوردنم نباید بدی دست همسرت😂

 ولی خب خیلی شده داداشام یا بابام تو کار خونه کمک باشن....از اون روی دل نگاه کنی ایناهم لطفه دیگه ،واسه زندگی باید همینجوری باشی،ترازو برنداری که حساب کتاب کنی کجا لطف کردی و کجا وظیفه بوده....هر دو طرف!!


میدونم چی میگی عزیزم 😘نه جایی نمیریم هیچکدوم 😊خب پیش هم بودنی هم رعایت میکنیم دیگه!حتی فاصله یک متری رو😷


قربونت برم ما هم درکت میکنیم 😘مخصوصا که خودمم چقدر بدم میاد از سبزی پاک کردن!!میتونم تصور کنم که خییییلی سخت باشه😧😖

فقط مخالف اون بخش مقایسه کردن بودم😝

پست منو به حاشیه کشوندی!

عه!

باشه عاقا هروقت شوهر کردی میبینمت:))


غریبه آشنا A

باااش عشقم😘😅

 

معذرت🙏

 

ولی آخرش نگفتی کجا ب دختر بیچاره ی قصمون ظلم میشه ها😆😅😅

:)

اونجاش که هی باید مرغ وسبزی و .. تمیز وبسته بندی کنه تااقا راحت و بی دردسر میل کنه!

( میدونم با این حجم از تنبلی و تفکراتم میترشم)

(:
غریبه آشنا A

مرغ😷درست دست گذاشتی رو همونایی که ازشون بیزارم😣😅

خب فداتشم ، آقا هم صبح تا شب میره سرکار و پول همینارو درمیاره که بخره و شما لطف کنی زحمت بسته بندی رو بکشی😆و بعد با هم میل کنید!!

خب ی کاری کن!🙄میخوای قبل از غذا ی دست مفصل کتک بزن آقای بیچاره رو که اصلا غذا از گلوش پایین نره😟😝😖😅

 

نگو عزیزم 😘 با خودم برگرد قشنگ میسازمت😂

باخودت کجابرگردم؟:)
غریبه آشنا A

هر جا🙄

البته الان نه هااا 😝بذار کرونا تموم شه😷😅

:)
مهربانی شما چه رنگیست؟

اگر یادمان بود وباران گرفت نگاهی به احساس گلها کنیم.
Designed By Erfan Powered by Bayan